text.skipToContent text.skipToNavigation
 

Beleid voor productbeoordelingen van Daikin

Geschiktheid om productbeoordelingen te schrijven

Daikin waardeert de feedback van klanten. Daarom mogen alleen klanten die een product van ons hebben gekocht een beoordeling schrijven op onze website. Door deze beleidsregels na te leven, zorgt Daikin ervoor dat alle beoordelingen op onze website echt, relevant en waardevol zijn voor onze klanten.

Verzoek voor beoordeling na aankoop

Na aankoop van een product ontvangt u een e-mail met de vraag om het product te beoordelen.

Indieningsproces beoordelingen

In het verzoek tot beoordeling wordt u om het volgende gevraagd:

  • Algemene beoordeling: Beoordeel het product met 1 tot 5 sterren (1 = laagste, 5 = hoogste).
  • Samenvatting van uw mening: Deel uw gedachten in een zin.
  • Gedetailleerde ervaring: Geef gedetailleerde feedback in een vrij tekstveld.

Gemiddelde scores berekenen

De gemiddelde score voor een product wordt berekend door de som van alle beoordelingen te delen door het aantal beoordelingen. Elke beoordeling weegt even zwaar in deze berekening.

Moderatie en zichtbaarheid beoordeling

Om de integriteit en geschiktheid van de beoordelingen te garanderen, wordt elke inzending beoordeeld door een medewerker van Daikin. Door dit proces kan er een kleine vertraging zijn vooraleer de beoordeling zichtbaar is op de website.

Omgaan met negatieve beoordelingen

Alle beoordelingen worden gelijk behandeld. We publiceren alle beoordelingen die in overeenstemming zijn met dit beleid en publiceren zowel positieve als negatieve beoordelingen.

Weergavevolgorde beoordelingen

Beoordelingen worden in chronologische volgorde weergegeven, de recentste recensies verschijnen als eerste.

Authenticiteit van beoordelingen garanderen

Echtheidscontrole

Om de echtheid van onze beoordelingen te garanderen, krijgen alleen geverifieerde kopers een uitnodiging om beoordelingen in te dienen. Elke beoordeling wordt door een medewerker van Daikin gelezen en geëvalueerd. Beoordelingen kunnen om de volgende redenen worden afgewezen:

  • Beoordelingen die korter zijn dan vier woorden
  • Aanwezigheid van contactgegevens (zoals telefoonnummers, adressen, URL's)
  • Verwijzingen naar externe websites of YouTube-kanalen
  • Vermelding van de huidige productprijs
  • Gebruik van beledigende taal of discriminerende opmerkingen
  • Beoordelingen die in andere talen zijn dan het Nederlands
  • Meerdere beoordelingen snel achter elkaar met nietszeggende inhoud.

Beoordelingen met spelfouten, één zin of negatieve feedback over het product zijn aanvaardbaar, op voorwaarde dat ze voldoen aan de bovenstaande criteria.

Wijziging en verwijdering van beoordelingen

Voorwaarden voor wijziging of verwijdering

Onder bepaalde omstandigheden kunnen beoordelingen gewijzigd of verwijderd worden. Als een klant zijn of haar beoordeling wil laten verwijderen omdat de klant niet langer wil dat zijn of haar naam op onze website wordt weergegeven, kan de klant ons via het volgende e-mailadres contacteren met de gegevens van de beoordeling (datum en inhoud): endusers@daikin.be.

Om de integriteit van ons beoordelingssysteem te behouden, kunnen beoordelingen niet willekeurig gewijzigd of verwijderd worden. Alleen de oorspronkelijke beoordelaar kan een wijziging of verwijdering aanvragen en dat is alleen toegestaan als zijn of haar mening over het product gewijzigd is.

Misbruik voorkomen

Elke poging om beoordelingen te manipuleren, bijvoorbeeld door rechtstreeks of onrechtstreeks foutieve, misleidende of niet-authentieke inhoud bij te dragen, is ten strengste verboden.

Als u een beoordeling hebt proberen te manipuleren of dit beleid op een andere manier hebt geschonden, behouden we ons het recht voor om recensies te verwijderen.

We nodigen iedereen die vermoedt dat een beoordeling gemanipuleerd is of dat ons beleid op een andere manier geschonden is uit om ons hiervan op de hoogte te stellen. We zullen het probleem zorgvuldig onderzoeken en passende maatregelen nemen.

Verwijderde beoordelingen opvolgen

We houden geen gegevens bij van verwijderde beoordelingen. Zodra een beoordeling verwijderd is, wordt die permanent uit ons systeem verwijderd. Beoordelingen die tijdens de moderatie worden afgekeurd, blijven echter intern toegankelijk.

Behandeling van beoordelingen voor vernieuwde producten

Beoordelingen zijn gekoppeld aan de specifieke producten waarvoor ze zijn geschreven. We hergebruiken geen beoordelingen voor nieuwe, vernieuwde of gereviseerde producten.

Beleid voor beoordelingen tegen vergoeding

We accepteren of publiceren geen beoordelingen tegen vergoeding. De beoordelingen op onze website zijn echt en worden niet vergoed, zodat de feedback eerlijk en onbevooroordeeld is.

Door deze beleidsregels na te leven, zorgt Daikin ervoor dat alle beoordelingen op onze website echt, relevant en waardevol zijn voor onze klanten.

Vergelijk Producten